V sobotu 15. října 2016 měla padnou první ostrá klapka prvního velkého natáčecího dne k písni Manuál na lásku a den před tím se s travesti skupinou Alfa Roštěnky měly natáčet střípky vzpomínek. V plánu bylo využít scénu hned druhý den, aby se nemusela několik hodin opětovně stavět, s tím, že i já budu převlečen za jednu z travesti slečen. Bohužel nastaly komplikace, které znemožnily natáčení v sobotu, a musel se tudíž přepsat scénář ohledně scény při travesti show.
Natáčení se uskutečnilo formou naprosté improvizace v pátek 14. října 2016. Ráno jsem odučil několik hodin práva na střední škole, ve tři hodiny jsem dorazil ke dveřím bytu, před nimiž již stál hlavní herec Mirek, a probrali jsme změny, o kterých ještě nevěděl. Jakmile bylo vše vyjasněno, vyrazili jsme k holičovi, kde jsem ho nechal dle předlohy ostříhat a opět jsme se vrátili domů. Mě vzala pouze mašinkou na tři milimetry, neb mi vlasy už vůbec nerostou. Nejdříve jsem upravil vousy mně a posléze i Mirkovi.
Zbývala hodina do začátku travesti vystoupení Roštěnek. Já jsem se oblékl do ležérního oblečení a provokativně na sebe hodil tričko s nápisem „Don’t fxck with me!„. Z Mirka jsem ale musel udělat elegána, proto jsem mu do rukou vrazil černé kalhoty a boty, k tomu bílou košili s tečkami.
Vyrazili jsme do klubu a doufali, že vše padne podle plánu, který se vytvářel měsíc zpět. První problém nastal, když jsem zjistil, že můj profesionální filmař není v Plzni. Druhý šok nastal, když jsem u vstupu zjistil, že pro herce nemáme rezervované perfektní místo stvořené pro naprosto úžasné záběry. Zbyl na nás stůl za dvěma sloupy, od něhož nebyl čistý výhled na scénu a byl schován ve stínech světel. Asi půl hodiny nato dorazil filmař a vrhl se do natáčení. Vše probíhalo improvizací – herec netušil, kdy a z jakého úhlu točíme. Měl jediný úkol – sledovat vystoupení Roštěnek, být mírně v šoku a přitom si to užívat.
Při natáčení se ke mně přidala i Karolína s jejím kamarádem. Přišla mě pozdravit a já ji informoval o tom, že tu natáčíme klip. Měla z toho radost a hned se chtěla zapojit. Bylo mi potěšení, proto jsem Karolínu s Karlem posadil ke stolu vedla Mirka, aby u něj neseděl sám. Navíc jsme potřebovali udělat několik záběrů s komparzity, ale na druhou stranu jsme nesměli použít lidi z davu, kteří si přišli užít zábavy. Záběry se povedly celkem dobře – hlavní herec zcela vyniká.
Záběry s Mirkem byly hotové a šlo se na mě. Stál jsem někde vzadu u sloupu a očima těkal mezi vystupující travesti slečnou a šampiónem mého srdce v temném koutě sálu. Vůbec si mě nevšímal. Poprvé mě zpozorněl až na baru.
Scéna na baru byla také velmi zajímavá. Manažer Roštěnek, který vše domlouval, mě informoval, že v baru o natáčení klipu vědí, a že mohu využít i bar a domluvit se s barmankou na záběrech. Když jsem za barmankou přišel se žádostí, že v klipu nebude vůbec vidět, ale že máme scénu, kdy si herec objedná pití, a potřebujeme tedy, aby ho zkasírovala a poté podala požadované pití, o ničem nevěděla. Zdráhala se jakékoli akce a odmítala se zapojit. Jakmile jsem ji ujistil, že bude vidět pouze její ruka, přijala mou žádost, kterou o pár minut později zamítla její šéfová slovy: „Mě absolutně nezajímá, co se tu točí! Náš bar a naše barmanky využívat nebudete. Natočte si to jak chcete, ale bez nás a naší pomoci!„
Tak tento přístup jsem skutečně nečekal. Navíc když bylo vše domluveno předem. Ovšem scénu jsme natočit museli, neboť zrovna tato scéna je vyvrcholení celého videoklipu. Náhle se bar uvolnil a nebylo na něm ani živáčka. Filmař zavelel a připravil kameru. Já jsem doběhl pro herce a mé dva komparzisty. Mirek byl v šoku, že je to pro něj moc brzo a nestačil se psychicky připravit. Dal jsem mu tedy peníze, aby si objednal nějakého panáka a lupl ho do sebe.
Než k tomuto došlo, přistoupil jsem k filmaři, který mi oznámil, že je připraven. Já mu řekl, ať spustí natáčení, protože barmani odmítají spolupracovat, a že vše točí tajně bez jakéhokoli informování. Výhodu to mělo – veškerá akce byla zcela přirozená. Filmař spustil kameru a už se nahrávalo, jak si Mirek objednává panáka na baru, platí ho a pak ho do sebe hodí. V tento okamžik jsem přišel na scénu já a Mirek vůbec netušil, jak se celá scéna odehraje. Jen věděl, že se musí posilnit na polibek.
Přistoupil jsem k němu zezadu a položil mu ruku na rameno. Mirek se zděšeně otočil a podíval se na mě. Chvíli jsme si dívali do očí a pak jsme se ho prostě zeptal: „Tak jdem na to?“
„Tak jo,“ přitakal Mirek a náhle jsme se k sobě přiblížili a začali se vášnivě líbat. Ani ve snu mě nenapadlo, jak věrohodně bude tento heterosexuální francouzák vypadat. Byl jsem v šoku a zcela překvapen, jak perfektně Mirek líbá a že jsme tuto scénu natočili na první ostrou klapku! Mirek se ode mě odtrhl, usmál se a zeptal se: „To bylo celkem fajn. Chceš znovu?“ – Vzhledem k tomu, že jsme potřebovali více záběrů do videoklipu, neváhal jsem a opět jsme se začali líbat. Pak k nám dorazil filmař s informací, že je to natočené a že to vypadá naprosto skvěle.
Mirek byl nadšený, že to nemusíme točit znovu a objednal si dalšího panáka do druhé nohy.
Všichni jsem se na líbající scénu podívali a všem kromě Karolíny, se to moc nelíbilo. Karolíně se nelíbilo, že není vidět. Vzhledem k tomu, že původně se měla celá třetina písně věnovat právě travesti a že Karolína naléhala, rozhodl jsem se rozšířit scénu, jak pokukuji ze scény na Mirka. Dal jsem za úkol, že za mnou má Karolína přijít a zkritizovat mi můj výběr a dát najevo, že jeho nezískám. Toto se natáčelo jen dvakrát.
A poslední scéna? Při přestávce jsme se dali do řeči s dvěma travesti tanečnicemi a zeptali jsme se, zda tam nemají nějakou píseň, na kterou by si Mirka vytáhli na jeviště a něco s ním prováděli, že by se mi to možná mohlo hodit do klipu. Opět další nepřipravená akce, čistá improvizace. Na chvíli se zamysleli a pak nám řekli, kterou píseň si ho vyzvednou a odkud přijdou. Měli jsme s filmařem 3 minuty na to, abychom celé vystoupení natočili z těch nejlepších záběrů. Problém vždy nastal, když to nejlepší, co stálo za zaznamenání, se odehrávalo v době, když se kamera stěhovala na jiné místo. Uvidíme, zda nakonec tato scéna bude použita a pokud ano, tak v jaké formě a délce.
Pak už jsme se s filmařem rozloučili, aby se mohl vyspat, a my jsme pokračovali v zábavě až do úplného konce a pak se všichni přestěhovali do gaybaru zhlédnout prostředí, v němž se bude natáčet závěrečná scéna videoklipu. Mirkovi se v tomto baru velice líbilo, protože tam stačil sbalit dvě dívky. Naštěstí si ke mně domů žádnou z nich neodvedl.
Zpětné uporoznění:Manuál na lásku – 3. natáčecí den – Tom Lery
Zpětné uporoznění:Manuál na lásku – 2. natáčecí den – Tom Lery